איך להתחבר למחשב מרחוק



איך להתחבר למחשב מרחוק' - 'Show My PC"


יש לכם כמה דוגמאות
1. כדי להתחבר למחשב מרחוק, בחרו באפשרו "חיבור לשולחן עבודה מרוחק" (בחרו בהתחל>כל התוכניות>עזרים>תקשורת>חיבור לשולחן עבודה מרוחק".

2. בתיבה שנפתחת, הקלידו את כתובת ה-IP של המחשב עליו אתם מעוניינים להשתלט (אשר ביררתם מראש), ועבורו יש לך הרשאות של שולחן עבודה מרוחק. לחצו על "התחבר".

 Windows. שולחן עבודה מרחוק

הערה: כדי לשנות את הגדרות החיבור שלכם (כמו גודל מסך, מידע התחברות אוטומטית ואפשרויות ביצועים), בחרו ב"אפשרויות" (options) לפני ההתחברות.

3. בשלב הבא, תיפתח תיבת דו שיח לחיבור למערכת Windows. בתיבה זו הקלידו את שם המשתמש, הסיסמה ושם התחום (אם נדרש) ולאחר מכן לחצו על אישור. בשלב זה אתם אמורים לראות את שולחן העבודה המרוחק שלכם. חשוב להדגיש שאיש במשרד לא יוכל לעבוד עם המחשב המרוחק שלכם בזמן שאתם עובדים עליו, ולא ייראו את העבודה שתבצעו עליו מרחוק.
  
4. בסיום העבודה, בחרו בחלון החיבור לשולחן העבודה המרוחק (פשוט כוונו את הסמן לחלק העליון של המסך, ולחצו על ה-X.

הגדרת המחשב לשימוש בשולחן עבודה מרוחק

אם משום מה אינכם מצליחים להשתלט על המחשב המרוחק, ייתכן שהסיבה לכך היא בעיה בהגדרות של המחשב בו אתם משתמשים.

1. לשם הגדרת המחשב לשימוש בשולחן עבודה מרוחק, פתחו את התיקיה "מערכת" (system) בלוח הבקרה (בחרו בהתחל>הגדרות>לוח הבקרה).

2. לאחר מכן לחצו פעמיים על הסמל "מערכת". בתיבה שמוצגת על המסך, בחרו בלשונית "עבודה מרחוק" (Remote), ובחרו בתיבת הסימון "אפשר למשתמשים להתחבר למחשב מרחוק".
  


באופן כללי, מדובר בתכונה יעילה למדי, אך למרבה הצער, העיקרון שמאחוריו מוצלח הרבה יותר מיישומו בפועל. הסיבה לכך נובעת כנראה מהעובדה שמדובר בפתרון מובנה של Windows, שכמו במקרים אחרים, מתפקד פחות טוב מתוכנות של חברות אחרות.

הנה כמה מהתוכנות המומלצות לשליטה מרחוק.

LogMeIn

 שירות שליטה מרחוק  המאפשר להתחבר לכל מחשב באמצעות אתר האינטרנט של החברה, בתנאי שעל המחשב המארח (Host) מותקנת התוכנה המתאימה, שאותה ניתן להוריד מאתר החברה. השירות תומך בדפדפנים פיירפוקס ואינטרנט אקספלורר גם יחד, ונוח מאוד להשתמש בו, דווקא משום שמדובר במעין שירות מקוון שאינו מצריך אתכם לקבל החלטות הרות גורל.

ניתן להעביר בין המחשבים גם פריטים שהועתקו ל-Clipboard וכן לשמור מעין סימניה של המחשב המבוקש, כאילו היה תחנה מועדפת, וניתן גם להציב קיצור דרך אליו על שולחן העבודה. ההתחברות עצמה מתבצעת באמצעות הזמנת משתמשים להתחבר אליכם בדואר האלקטרוני או בעזרת שימוש בשם המשתמש שלהם בשירות, אם נרשמו אליו.
LogMeIn

שימו לב שבכדי להתחבר בפועל באמצעות הזמנה בדואר יש צורך באישור הפעולה מהמחשב המארח, פעולה מעט בעייתית אם אינכם נמצאים בסמוך אליו.

בעת ההתחברות יוצגו בפניכם מגוון אפשרויות, החל מעיון בקבצים, עבור בשימוש בהתקנים שמחוברים למחשב המרוחק או במשאביו וכלה בשינויי הגדרות כמו אבטחה וכדומה. השליטה על המחשב המרוחק קלה ואינטואיטיבית והודות לאינטרנט המהיר (במחשב הבדיקה השתמשנו ב-1.5 מגהביט) לא נתקלנו בשום השהיות או בעיות.

השירות מאפשר כאמור גם שימוש במחשב כשרת קבצים, אמצעי גישה לרשת ומשאביה וכן כולל יכולת ביצוע צ'ט עם האדם (שאולי) נמצא ליד המחשב. העובדה שכל זה זמין בדפדפן רק הופכת את העניין לקל, נוח לעבודה ומומלץ עוד יותר.

יש לציין, כי חלק מהיכולות, כמו שימוש במחשב לשיתוף קבצים, זמינים רק בתקופת הנסיון, שלאחריה תידרשו לשלם עבורם. גישה מכל דפדפן ושליטה מרחוק (גם מאחורי פיירוול ופרוקסי ארגוני) בכל אופן - תמיד זמינות בגירסה החינמית.

מחיר: גירסת חינם קבועה או גירסה מתקדמת בתשלום של החל מ-12.95 דולרים לחודש עבור חיבור למחשב יחיד.

Avvenu

יישום דומה ל-LogMeIn, המאפשר לשתף תכנים ולקבל גישה למחשב מרוחק באמצעות דפדפן ותוכנת לקוח מקומית. לאחר שתבצעו LogIn לשירות, תוכלו לצפות בכל הכוננים והתיקיות המרכזיות הזמינים במחשב. אמנם לא מדובר בהשתלטות קלאסית, כזו המאפשרת לצפות בשולחן העבודה ולעשות שימוש במשאבי המחשב, אולם מבחינה מעשית - התוצאה די דומה: גישה לתכנים.

השימוש בשירות מסורבל מעט, משום שהוא כולל מעבר בין קבצים ותיקיות באמצעות Next ו-Previous ופתיחת תיקיות, אולם הוא תומך בעברית, מאפשר לשלוח מסמכים או קבצים אחרים לאנשי קשר ולשתפם עימם, 
Avvenu
לצפות בתמונות בזמן אמת ולשוטט בין כוננים. בניגוד ל-LogMeIn, הגישה לרשת אינה מורשית, אולם ניתן להתחבר גם למחשב שמחובר לרשת ארגונית סגורה.

החיבור עצמו מתבצע לאחר הרשמה לשירות, שתעניק לכם שם משתמש וסיסמה. על מנת לשתף מידע יש להשאיר את התוכנה מחוברת במחשב המארח, ולשלוח הזמנה בדואר אלקטרוני למחשב הלקוח או להיכנס לאתר החברה ולהתחבר כמשתמש.

ניתן לקבוע איזו תיקיה תיפתח כדף ברירת מחדל ולהעלות קבצים ששונו בחזרה למחשב המרוחק.

השירות מאפשר להתחבר למספר מחשבים מרוחקים, שמוגדרים כמועדפים, וניתן בחינם. גם כאן, גלישה במהירות 1.5 מגהביט התגלתה כמספקת מאוד, וניתן להפסיק או לאתחל את השירות בכל עת, ולצפות בכל ההתקשרויות שבוצעו באמצעותו עד כה, כדי לוודא שלא חדרו לחשבונכם. כרגע Avvenu תומך ב-Windows בלבד, אולם בקרוב צפויה גירסת Mac OS X. הגישה עצמה, זמינה גם ממחשבי כף יד, דפדפנים שונים ומערכות הפעלה אחרות.

מחיר: חינם לגמרי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 
Blogger Templates