Ras(remote accses services)




נתאר מציאות מסויימת ע"מ להבין מהו שרת הRAS.
אדם העובד במשרדו יש לו סביבת עבודה משלו את הDESKTOP שלו את המועדפים שלו את השרתים המיוחדים שלו שרתי קבצים וכן שרתי DATA BASE וכן שרתי WEB פנימיים של החברה , שהאדם עובד בעבודה הכל טוב אך אם הוא נמצא בבית ומעונין לעשות את עבודתו ,איך יוכל לעבוד , הריי לגשת ישירות לדפי האתר ולשרתים זה לא אפשרי משום שאינם בעלי אותו תת רשת וגם אם כן זה נעשה מסורבל משום שאדם רוצה משהו שיארגן לו את כל הסביבה שלו של העבודה בדיוק כמו שהוא מכיר אותה ולכן הוא מעדיף פיתרון יותר נוח .
כאן נכנס שרת הRAS שבתפקידו לאפשר כניסה של משתמש מוכר אל אותה הסביבה מרחוק ע"י חיבור VPN  מביתו , השרת בודק שהאדם הרוצה להכנס מוכר ומכניס אותו ממש לתוך סביבת העבודה שלו , ע"י זה שנותן לו כתבות IP שתהיה באותה התת רשת עם החברה שלו.

חיבור VPN-


Virtual Private Network (רשת פרטית מדומה) היא שיטה להעברת מידע פרטי על גבי תשתית שעיקרה או כולה בבעלות ציבורית או בבעלות פרטית עם גישה לכלל הציבור(בעצם הVPN הוא חיבור שרוכב על חיבור קיים , משתמש בתקשורת שקיימת בתור מכונית לנסיעה). מטרתו של ה-VPN הוא להעביר מידע מהרשת הארגונית לאדם כלשהו, שנמצא במקום שבו לא קיימת תשתית תקשורת פרטית של הארגון, אבל קיימת תשתית ציבורית (בדרך כלל רשת האינטרנט)
ארגונים בעלי סניפים בכל רחבי העולם מעדיפים שלא להקים רשת פרטית בין כל הסניפים. הסיבה לכך היא המורכבות והעלות הגבוהה הכרוכה בהשכרה, סלילה או רכישה של קווי תקשורת  בינלאומיים. לפיכך, ארגונים כאלו מרבים להשתמש ב-VPN על-גבי תשתיות ציבוריות קיימות כדי להעביר מידע בין סניפי הארגון.
אם כן אז דרך חיבור VPN אני ניגש אל שרת הRAS וע"י כך אני נכנס אל הרשת הפנימית של החברה , ואני בעצם משתמש בכבלים של רשת האינטרנט , אם כן כיצד מתבצעת אמינות המידע , הריי מי שינסה להאזין יוכל להאזין ? בהמשך נראה את הפרוטוקולים שנבנו בשביל הVPN ע"מ לצור אימות והצפנה.
נלמד קצת על הגדרות של התקשרויות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 
Blogger Templates