מבוא אל השרת


השרת הינו מחשב בעל חומרה חזקה הנותן שירותים מגוונים למחשבים אחרים . לדו' שרת קבצים שמאחסן בתוכו מאגר של מידע  שמעוניינים מחשבים שמסביבו שתהיה להם גישה אליו,לדו' חברה שמקימה שרת קבצים שיש עליו כל מיני מסמכים שצריכים אותם בצורה זמינה ומהירה..

למחשב השרת ישנה מערכת הפעלה שונה מן מערכת ההפעלה הביתית , ברוב המחשבים משתמשים במערכת ההפעלה server 2003   שמכילה בתוכה הרבה כלים לשירותים בצורה הרבה יותר גדולה ממה שקיים על מערכת ההפעלה הביתית.
דוגמאות של שרותים:
שרת DHCP: שרת שאחראי על חלוקת הכתובות ברשת ע"מ שלא יצרכו המשתחברים לרשת לקבוע כתובת בצורה ידנית , כך זה יותר מהיר וגם מונע התנגשויות של כתובות
שרת DNS: שרת שאחראי על שמות המחשבים. כידוע לכל מחשב ישנה כתובת IP אך ברור שאיננה נוחה ואין אנורגילים לזכור בן אדם ע"י המספר שלו אלא ע"י השם שלו ולכן אם נרצה להתחבר למשהו נעדיף לכתוב את השם שלו ולא את הIP שלו .. השרת אחראי לנהל בתוכו רשימה של IP ושם מחשב כך שכאשר מחשב ברשת ירצה לשלוח משהו לשם מחשב מסויים הוא גש לשרת ויבקש ממנו את הIP של אותו שם מחשב וכךתבוצע התקשורת... שמות מופיעים רק כנגד המשתמשים אך באמת מהשמעניין את המחשב הוא כתובת הIP.
שרת TS(terminal service): שרת שמספק DESKTOP . שרת זה מכיל בתוכו חשבונות משתמשים שכאשר האדם רוצה להתחבר אל חשבונו הוא אינו צריך להיות מול השרת אלא הוא מתחבר אל השרת מרחוק ומתחבר אליו ומקבל את הDEKTOP שלו... אחד היתרונות של שרת זה הוא חיסכון כספי ,שהאדם שמחתחבר אל השרת צריך רק כרטיס רשת ועוד כמה רכיבים קטנים ומסך וכל העלויות הגבוהות של המעבדים וכו יורדים ממנו ...
יש לציין שעל שרת שאין עליו את השירות TSDEFULT שלו הוא מאפשר התחברות של שני מחשבים מרחוק שיקבלו DESKTOP ואחד שיושב על המחשב ף כך ששלשה משתמשים יכולים להתחבר ולא כמו במחשב פרטי ששם רק אחד יכול להיות מול המחשב ואם מנסים להתחבר מרחוק הוחא מנתק את האדם שיושב מול המחשב.
ישנו WIZARD שווינדוס מעלה עם סיום התקנת השרת שמראה אלו שירותים מותקנים ואלו לא , וגם מדריך ומוביל בהתקנה של שירותים:

 DOMAIN-  דומיין זה הגדרה לוגית לקבוצה של מחשבים שאיננה מחוייבת להיות באותו מבנה. בדומיין כל מחשב איננו לגמריי לעצמו ,יש לו אחראי עליו שהוא ה DC DOMAIN CONTROLER שהוא אחראי על ניהול העניינים , כמו אילו יוזרים יכולים להכנס אל הקבוצה של המחשבים ומי שמאושר להכנס אלו הגדרות והרשאות מוגדרים לו ... הDC מנהל את העניינים בצורה מסודרת , יש לו מאגר מידע מנוהל ומסודר הקרוי A.D ACTIVE DIRECTORY .
מאגר זה מנוהל ע"י סכמות מסויימות ומוסכמות המרכיבות אובייקט מסויים. ונסביר:
סכמה- שיטה/נוסחה/"דרך" שעל פיה בונים משהו , לדו' ע"מ לבנות בית צריך אבנים חול מלט וברזלים ,אם תעשה אחרת הבניה לא תקרא בית , כמות החומר צריך להיות ע"פ נוסחה מסויימת.
ניתן לראות אתהסכמה ע"י הקשת השורה regsvr32  adsiedit.dll הקשת שורה זו טוענת SNAP לMMC כך שיהיה ניתן לטעות את הסכמה ולראותה.

אובייקט – מה שיצא ממימוש הסכמה קרוי אובייקט לדו' בית בגודל 200 מטר שבנוי נכון או בית 100 מטר שבנוי נכון על פי הסכמה המוסכמת הוא אובייקט ,אובייקטים שונים המורכבים מכל הנתונים שלהסכמה המקובלת , נכון יש שינוי בכמות של החומרים אך זה הוגדר בסכמה שאין בעיה בשינוי הכמות העיקר שכך וכך וכך...
אם נחזור לעניינו , אחד האובייקטים שיש בAD הוא USER שהוא נבנה ע"י סכמה , ע"י "השגחה " של נוסחה מסויימת כמו כתובת IP כמו שם מחשב כמו מספר טלפון וכו...
כך הDC מנהל את הAD ומאחסן בתוכו את כל המידע הנצרך וע"פ זה מחלק הרשאות וכניסות למחשב וכן עוד המון הגדרות..
DC- הינו שרת האחראי על התיפקוד של הדומיין, על השרת מותקן פיצר בשם DC כך שמראש מוגדר לו התפקיד  יכול להיות כמה DC בדומיין אחד לדו' אם ישנה רשת של חברה אחד בעפולה והשניה בחדרה ומשתמשים צריכים להכנס לדומיין ,אםהDC נמצא בחדרה ומעפולה יתחברו לדומיין אז יש ביזבוז של תשורת וכך התקשורת תואט ,ולכן מומלץ לשים עוד DC בעפולה.. חוץ מזה עדיף DC קרוב לא רק בגלל ההתחברות החד פעמית אלא בגלל כל מיני דברים שהDC  מנהל תוך כדי .

אין תגובות:

 
Blogger Templates